TERAPIA MANUALNA HOLISTYCZNA (metoda Rakowskiego)

Terapia manualna, bo dotyczy narządu ruchu. Holistyczna, bo widzi człowieka całościowo. W swojej koncepcji traktuje nierozdzielnie duchowość i fizyczność. Zatem w terapii uwzględnia wpływ stresu na ciało i odwrotnie. W zabiegach stosuje się bezpieczne i niezwykle skuteczne techniki ręczne (dawniej nazywane „nastawianiem” kręgosłupa) oraz odruchowe. Polegają one na mobilizacjach, manipulacjach na stawach kręgosłupa i kończyn a także na oddziaływaniu na tkanki miękkie (mięśnie, powięzi, więzadła, ścięgna), za ich pośrednictwem na układ nerwowy. Równolegle prowadzi się edukację w zakresie roli stresu. Tę część nazwano terapią edukacyjną. Stosowana łącznie i indywidualnie z technikami manualnymi daje doskonałe efekty terapeutyczne. Leczymy chorego człowieka, CAŁEGO CZŁOWIEKA, a nie bolący fragment ciała.

• Bóle miejscowe, promieniujące, rzutowe, opasujące, wystepujące w obrębie całego ciała,
  • Dolegliwości o cechach objawów wegetatywnych: zawroty głowy, omdlenia, zasłabnięcia, mdłości, odruchy wymiotne, wymioty, tinnitus (różne postacie dźwięków słyszalne w uszach, w głowie).
  • Cierpnięcia, mrowienia, uczucia chłodu, gorąca, zaburzenia czucia głębokiego, osłabienia siły, uczucia zmęczenia itp.
  • Innych objawów chorobowych, których przyczyn nie stwierdzono obiektywnymi badaniami lekarskimi.
  • jako alternatywa w stosunku do operacji
  • jako przygotowanie do operacji, kiedy jest ona konieczna, w stanach pooperacyjnych
  • w rehabilitacji przebytych urazów i chorób
  • jako wspomaganie leczenia chorób organicznych (nowotworowych, serca itd.)
  • w leczeniu dziecięcych wad postawy: stóp, kolan, bioder, skolioz itd.