KINESIOLOGY TAPING

Wykorzystywane jest tu zjawisko samoleczenia organizmu, częściej określane jako kompensacja, która samoistna w efekcie jest patologiczna, natomiast kierowana prowadzi do przywrócenia
i zachowania prawidłowej funkcji.

W terapii wykorzystywany jest plaster o właściwościach zbliżonych do ludzkiej skóry. Aplikacja plastra daje możliwość przywrócenia funkcji. Każda aplikacja jest poprzedzona badaniem, oceną układu mięśniowo-powięziowego. Kinesiology taping jest najbardziej rozwiniętą i stale dynamicznie się rozwijającą odmianą terapii z użyciem plastra bazującą na osiągnięciach wiedzy medycznej z obszaru terapii mięśniowo-powięziowej.

Zalety tej formy terapii:

• dobrze tolerowany przez pacjentów,
  • działa przez całą dobę,
  • efekt zauważalny bezpośrednio po aplikacji i utrzymuje się po jej usunięciu,
  • nie wyklucza stosowania innych form terapii

• bóle kręgosłupa
  • bóle kolan
  • dolegliwości bólowe barku
  • zapalenia pochewek ścięgnistych (np. w okolicy nadgarstka)
  • bolesność okolic przyczepów (np. łokieć tenisisty, ostroga piętowa)
  • stan po skręceniach i zwichnięcia stawów, paluch koślawy (Hallux valgus)
  • dolegliwości ze strony ścięgna Achillesa